说预言prophesy

让我给你大致列举一下新约圣经里大致提到的关于说预言prophesy(和合本把这一个单词prophesy和它的名词形式prophecy翻译为以下几种表达:作先知讲道/讲道/讲论/传道)的经文:

使徒行传 Acts 2:

17‘And it shall come to pass in the last days, says God,

That I will pour out of My Spirit on all flesh;

Your sons and your daughters shall prophesy...

17 神说:在末后的日子,

我要将我的灵浇灌凡有血气的。

你们的儿女要说预言...

18And on My menservants and on My maidservants I will pour out My Spirit in those days ; And they shall prophesy .

18在那些日子,

我要将我的灵浇灌我的仆人和使女,

他们就要说预言


使徒行传Acts 19:6

And when Paul had laid hands on them , the Holy Spirit came upon them , and they spoke with tongues and prophesied .

保罗按手在他们头上,圣灵便降在他们身上,他们就说方言,又说预言


哥林多前书1 Corinthians 14:1

Pursue love , and desire spiritual gifts , but especially that you may prophesy .

你们要追求爱,也要切慕属灵的恩赐,其中更要羡慕的,是作先知讲道

哥林多前书1 Corinthians 14:4

He who speaks in a tongue edifies himself , but he who prophesies edifies the church .

说方言的,是造就自己;作先知讲道的,乃是造就教会。

哥林多前书1 Corinthians 14:31

For you can all prophesy one by one , that all may learn and all may be encouraged .

因为你们都可以一个一个地作先知讲道,叫众人学道理,叫众人得劝勉。

哥林多前书1 Corinthians 14:39

Therefore , brethren , desire earnestly to prophesy , and do not forbid to speak with tongues .

所以我弟兄们,你们要切慕作先知讲道,也不要禁止说方言。


所有的记载都在明确告诉我们一件事,说预言prophesy(作先知讲道/讲道/讲论/传道)都应该是出于圣灵,没有出于自己的意思的。而这也是使徒彼得所见证的:

彼得后书2 Peter 1:20,21

knowing this first , that no prophecy of Scripture is of any private interpretation ,for prophecy never came by the will of man , but holy men of God spoke as they were moved by the Holy Spirit .

第一要紧的,该知道经上所有的预言没有可随私意解说的;因为预言从来没有出于人意的,乃是人被圣灵感动,说出神的话来。

而你今天所有的这些站在教会的讲台上讲道的人,你真的是在为上帝说预言prophesy吗?你真的领受了圣灵吗?难道圣灵只是一周一次对你说话,让你只在周日宣讲出来吗?或者你领受的只是神学院的灵、宗教的灵、人造教义的灵?

主耶稣说:

 马太福音Matthew 7:22

Many will say to Me in that day , ‘ Lord , Lord , have we not prophesied in Your name , cast out demons in Your name , and done many wonders in Your name ? ’

当那日必有许多人对我说:‘主啊,主啊,我们不是奉你的名传道,奉你的名赶鬼,奉你的名行许多异能吗?’

你希望主怎样回答你?如果你并没有领受圣灵,你说预言prophesy并不是出于圣灵的带领,而是出于人意,他会这样回答你:

23And then I will declare to them, ‘I never knew you; depart from Me, you who practice lawlessness!’

23我就明明地告诉他们说:‘我从来不认识你们,你们这些作恶的人,离开我去吧!’”

评论