救恩系列4:清晰的听到神的声音(warningthepeople)

 如何得救(二)清晰的听到神的声音Warningthepeople

 

https://www.warningthepeople.com/p/what-you-must-do-to-be-saved.html


   许多年前,我去地的书店买了一本古兰经》读,这是伊斯兰教的核心的基要经典。我它是因为我想知道他们相信什么。通过阅读古兰经的部分内容,我发现每个宗教团体的人群都相信他们的经文是真理,他们相信他们的宗教是通往上帝的道路。他们相信通过跟随和服从自己信仰的宗教原则,就会让自己达到人生巅峰

   在我知道耶稣是我生命的主之前,我开始想,我怎么知道我没有受骗?我相信那些遵循《古兰经》的人是被欺骗的,但那些相信《古兰经》的人也一定认为我被骗了,因为我追随基督教的《圣经》。我怎么知道我现在所走的道路是正确的

  我想给你一个见证。当我开始祈祷和寻求耶稣,我自己人生的艰难时期,我不知道正确的道路,耶稣开始向我显现。我开始在梦中见到他。我的祈祷通过耶稣基督得到了回应,我通过耶稣基督认识了上帝。耶稣向我显明了自己,我认识他不是因为圣经经文,而是因为耶稣对我来说是真实的。我和他有了一个真实的关系

   如果你想知道真理,你必须通过祈祷来开启你与耶稣的关系,如果有必要,也可以禁食。不要以为你仅仅通过阅读一些宗教文字就能了解真理。许多基督徒认为他们知道真理是因为他们知道圣经。但是每一个宗教团体都这么认为,因为他们有自己的宗教文本,他们通过它,认为一书在手,真理就掌握在自己手里了。但耶稣应许要显现给我们,意思是出现显示应许会向爱他的人显现那些爱他的人会问耶稣他是谁。他们会问:我怎么知道你是真理?我怎么知道你是道路,你会赐给生命?

   耶稣应许他是道路、真理和生命,他是通往父的唯一道路。我现在知道古兰经是假的,它是谎言,并不是通过阅读基督教圣经知道的我知道,是因为我自己遇到了耶稣。如果你想与耶稣建立个人关系,如果你想知道自己是否得救了,你真的必须努力祷告。任何一个在某一方面有特长的人,比如说在一项运动中,他们并不是靠天赋才能达到目的的,尽管他们可能让你相信这一点。他们取得那些成就是因为他们投入了时间和精力。任何与配偶关系非常好的人,他们之所以能做到这一点,是因为他们在这段关系中投入了大量的时间和精力。

   如果你想亲自认识耶稣,你必须把时间和精力奉献给耶稣基督。这并不是仅仅通过读无数个小时的圣经就能实现的。不是通过加入某个的群体来实现的,尽管这个群体的人会像教一样鼓励你的信心也不是通过寻找明智的导师、开启一段宣教旅行或去世界其他地方并拓展你的思维

   当你开始跪下祈祷,问耶稣:你是谁?你到底是谁?请显现给我请向我显明你自己,这是跟随耶稣和他开启一段真实的个人关系的开始。当你通过祷告献身于耶稣,当你开始听到耶稣的声音,当他开始回应你的祷告时,你们的关系就开始了,你需要服从他,并按照他告诉你的去做。当你开始顺服的时候,就是你开始活出上帝的预先启示你的每一句话时,那就是你开始吃他的肉喝他的血的时候。你不再只是读圣经,吃别人告诉你的东西。现在相信来自上帝来自圣灵的事。通过听他的话你是在吃耶稣的肉,通过相信他,通过做他吩咐你做的事,你就是在喝他的血尽管会相当困难。

   魔鬼会来攻击你,他会试图让你相信你与上帝没有真正的关系。你知道,在我个人与耶稣同行的过程中,我不知道撒旦告诉过我多少次,你真的不认识耶稣,你怎么知道这些其他的信仰不知道真理撒旦会猛烈地攻击我,试图分散我的注意力,灰心丧气也会假装成圣灵指责我说,你真的不认识上帝,你的上帝真的不爱你,你真的不知道,你不应该谈论耶稣,你真的不认识他……”

   但通过撒旦的所有控告,耶稣向我显示了自己,他回答了我的祈祷。当我祈祷时,我听到耶稣的声音。我想,通过所有这些控告,即使撒旦说,你的耶稣不爱你,我知道耶稣确实爱我,因为他回答了我的祈祷。如果耶稣恨我,为什么他一直爱我,在我祈祷时向我展示自己呢?

   耶稣是永生的神,他是活着的,当我们顺服他的时候,他会向我们更多地展示他自己,我们与他的关系也会成长。我们并不是通过践行某些事情而得救的,比如常常去教会,或者不吃某些食物,或者守日,比如安息日,或者试图完美地遵守十诫,或者阅读圣经,或者加入一个宗教团体。我们得救,是因为认识耶稣,住在他里面,活在他的启示里。

   无论你信奉世上的哪个宗教,无论你来自世界的哪个国家,你都需要通过祈祷来认识耶稣,必要时禁食,并将你的生命奉献给他。如果你真的选择与耶稣建立这种关系,他会开始对你说话,你会知道他是真实的,你会知道他是道路,不是因为基督教的圣经,而是因为他亲自向你启示,向你展示了他自己,他会以这样一种方式向你展示他的道路,对你来说是黑白分明的感觉。你会毫不怀疑地知道他是活着的。

   如果你想与耶稣建立这种认识他的关系,那就从祷告开始。勤恳的跪下祷告,竭力的寻求他,向他呼求。这样,通过祷告和必要的时候的禁食,你会寻找到他。你在勤奋的寻求上帝吗?或者你还是像其他人一样只是追随着一本书?还是心里在想,哪条路才是真正正确的?我真的走在正确的道路上了吗?还是我真的被欺骗了?如果你想知道真理,就要去寻求道路、真理和生命(的主)。

愿耶稣的恩典与你同在。

 

 

How to Be Saved Hear God Clearly

Many years ago now I went down to my local bookstore and I picked up a Quran, which is the central religious text to those in Islam. I picked it up because I wanted to know what they believe. And I found by reading bits and parts of the Quran that every single group of people believe that their text is the truth, they believe that their religion is the way to get to God. They believe that their rules are the rules that get them to the top by following them and obeying them.

Before I knew Jesus as Lord of my own life I started to wonder, "How do I know that I'm not deceived?" I believed that those who followed the Quran are deceived, but those in the Qur'an call me the "people of the book" and they think that I am deceived by following the Christian Bible, "How do I know that my way is the right way?"

 I want to give you a testimony. When I started to pray and seek Jesus, when I was at a hard time in my life and I didn't know the right way, Jesus was the one that started to manifest Himself to me. I started to see Him in my dreams. My prayers were answered through Jesus Christ and I came to know God through Jesus Christ. Jesus manifested Himself to me and I came to know Him not because of the Christian scriptures but because Jesus became real to me. I have a real relationship with Him.

If you want to know the truth you have to work out your relationship with Jesus through prayer and fasting if necessary. Don't think that you can come to know the truth just by reading a religious text. So many Christians think that they know the truth because they know the Bible. But every single religious group thinks this because they have their religious texts, they study it, they think they have the truth because of it. But Jesus promises to manifest, which means to appear, or to reveal. He promises to manifest to those who love Him. Those who love Him will ask Him who He is. They will ask, "How do I know that you are the truth? How do I know that you are the way, that you give life?"

 Jesus promises that He is the way the truth and the life, that He is the only way to the Father. I know now that the Quran is false, it is a lie. But I don't know that from reading the Christian scripture, I know it because I've personally met Jesus. If you want a personal relationship with Jesus, if you want to know that you're saved, you really have to work on your prayer life. Anyone who has gotten really good at anything, let's say at a sport, they didn't get there just by natural talent even though they might have you believe that. They got there because they dedicated time and energy to it. Anyone that has a really good relationship with their spouse, they got there because they dedicated a whole lot of time and energy into that relationship.

And if you're going to know Jesus personally you have to dedicate time and energy to Jesus Christ. It doesn't happen just by reading the Bible countless hours. It doesn't happen by getting into a peer group, you know others who will encourage you in your faith like a church. It doesn't happen by finding wise mentors, by going on mission trips, to other parts of the world and expanding your mind.

Following Jesus and getting into a personal relationship happens when you start falling on your knees in prayer and asking Jesus, "Who are you? Who really are you? Reveal yourself to me! Show yourself to me!" It happens when you get dedicated to Jesus through prayer, and when you start hearing from Jesus, when He starts answering your prayers, you need to start obeying and acting upon what He told you to do. And when you start obeying that's when you start living on every single word that precedes from God. That's when you start eating His flesh and drinking His blood. You're no longer just reading the Bible and eating what other people have told you. But you are now believing the things that come from God, from the Holy Spirit. You're eating Jesus flesh by hearing from Him and drinking His blood by believing Him and doing what He's called you to do, even if it's extremely difficult.

So if you want to know that Jesus is the way to Salvation, and that Jesus will manifest Himself to you, what you need to do is start diligently praying. Don't let anyone tell you it's easy or happens overnight. Immediately Jesus will start to show you and teach you, but being able to discern Jesus' voice and being able to know the things of God happens throughout a continuous relationship with Jesus.

 The devil will come against you, he will try to make you think that you don't really have a relationship with God. You know, in my own personal walk with Jesus, I don't know how many times Satan has told me, “You don't really know Jesus, how do you know these other faiths don't know the truth?" Satan will come against me hard trying to distract me, to discourage me, accuse me pretending to be the Holy Spirit saying, “you don't really know God, your God doesn't really love you, you don't really know, you shouldn't be talking about Jesus, you don’t really know Him…”

But through all of these accusations from Satan, Jesus reveals Himself to me, He answers my prayers. I hear from Jesus when I pray. And I think to myself, through all these accusations even though Satan is saying, “Your Jesus doesn't love you”, I know Jesus DOES love me because He is answering my prayers. Why if Jesus hates me is He constantly loving me revealing Himself to me when I pray?

 Jesus is the Living God, He is alive, and when we obey Him He manifests Himself more to us and we grow in our relationship with Him. We are not saved by keeping certain practices like going to church or not eating certain foods or keeping a certain day such as Sabbath or trying to keep the Ten Commandments perfectly or reading the Bible or getting into a religious group. We are saved by knowing Jesus, by abiding in Him, by living on His revelations.

It doesn't matter what religion of the world you are what part of the world you are from, you need to get to know Jesus through prayer by fasting if necessary and dedicating your life to Him. And if you choose to really work on that relationship with Jesus, He will start speaking to you and you will know that He is real, you will know that He is the way, not because of the Christian Bible but because He has personally revealed, manifested Himself to you, He will show His way to you in such a way that will make such black-and-white sense to you. You will just know beyond a shadow of a doubt that He is alive.

If you want this sort of relationship with Jesus knowing Him, it starts through prayer. Diligently seek Him on your knees, cry out to Him with all of your might, and through that way, through prayer and fasting if necessary He will be found. Are you diligent in your faith to pursue God? Or you like those who are just following a book? Who wonder in the back of their mind, “Which way is really the right way? Am I really on the right path or am I really deceived in reality?” If you want to know the truth, get to know the Way the Truth and the Life.

May the grace of Jesus be with you.

评论